Bouwteam De Lutte is een samenwerking tussen gemeente Losser, aannemer Dura Vermeer, projectbureau Anacon-Infra en Odin landschapsarchitecten. Samen gaan zij de komende jaren aan de slag met de verdere uitvoering van Bouwen aan De Lutte. We houden u graag op de hoogte van de ontwikkelingen. Dat d…
De Ambachtstraat is open voor verkeer✅
Het nieuwe gedeelte van de Ambachtstraat is open voor verkeer!💪🏼 De nieuwe ontsluitingsweg zorgt ervoor dat de wijk Luttermolenveld ook goed bereikbaar is vanuit het zuiden. En zo wordt het verkeer in het dorp beter verdeeld.🚗
De Ambachtstraat is open voor verkeer✅
Het nieuwe gedeelte van de Ambachtstraat is open voor verkeer!💪🏼 De nieuwe ontsluitingsweg zorgt ervoor dat de wijk Luttermolenveld ook goed bereikbaar is vanuit het zuiden. En zo wordt het verkeer in het dorp beter verdeeld.🚗…
Read moreDe Beatrixstraat is weer open!
Afgelopen week werd er gewerkt in de Beatrixstraat. Het riool had schade en dat moest hersteld worden. Gisteren werden de werkzaamheden afgerond. Nu kan iedereen weer gebruik maken van de Beatrixstraat
Werkzaamheden aan het riool🚰
De aankomende dagen werken we aan het riool in de Beatrixstraat. Helaas kwamen we tijdens de controle schade tegen bij één van de rioolbuizen. Dit betekent dat we deze buis moeten vervangen🩹
Tijd om te zaaien🌺
De bermen langs de Kroepsweg zijn nu nog zwart, maar niet lang meer! Ze zijn ingezaaid, dus binnenkort komen de eerste groene sprietjes naar boven. Zo wordt de Kroepsweg weer mooi groen💚
De speeltuinen zijn klaar!💚
Afgelopen vrijdag zijn de aanpassingen aan de speeltuinen in de Beatrixstraat afgerond. De speeltoestellen staan op de nieuwe plek en alles is netjes geveegd. Het enige wat nog volgt, is de aanplant van het groen!🌳
Aan de slag in de speeltuin!
Vanochtend zijn de werkzaamheden in de twee speeltuintjes begonnen in de Beatrixstraat.🚧 Een aantal speeltoestellen worden verplaatst. Zo kan de buurt straks in het voorjaar weer genieten van de aangepaste speeltuin!🛝
Vergroening aan de Kroepsweg!💚
Aan de Kroepsweg is het groen aangeplant. We hebben een aantal nieuwe bomen geplaatst.🌱 Er zijn ook een aantal oude bomen terug geplaats.
Containers aan de Kroepsweg in gebruik!🗑️
De afvalcontainers staan op hun plek en zijn klaar voor gebruik!🍬 Dit betekent dat de tijdelijke locatie van de afvalcontainers aan de Rosmolen verdwijnt.❌ Wil je je afval weggooien? De containers aan de Kroepsweg zijn klaar om aa…
Read moreBomen vervangen🌳 |
In het voorjaar van 2025 zijn bodemonderzoeken uitgevoerd rondom de bomen bij de school.🔍 De bomen kregen extra voeding om een gezonde bodem te creëren.🌱 Ondank de onderzoeken en voeding zijn de bomen helaas toch dood gegaan.😢 Deze bomen worden verva…
Read moreDe speeltuinen worden aangepakt!🛝 |
Eind vorig jaar zijn we de buurt in gegaan om samen een nieuwe indeling te maken voor de speeltoestellen in de hofjes aan de Beatrixstraat. 🗺️ En nu is het bijna zover: volgende week verplaatsen we de speeltoestellen. Zo kan de buurt…
Read moreDe aansluiting met het Haerpad🥾
Tijdens de werkzaamheden aan de Ambachtstraat kan geen gebruik gemaakt worden van een deel van het Haerpad.🚧 Ondertussen is de aansluiting weer aangelegd, zodat wandelaars en fietsers straks veilig gebruik kunnen maken van het pad.…
Read moreDe eerste klinkers liggen!🧱
Gisteren lagen de werkzaamheden even weer stil, maar vandaag kon er weer gewerkt worden! We zijn begonnen met het straten van de Ambachtstraat. De aansluiting aan de bestaande weg is al gemaakt.💪🏼
De Lutte ligt onder een laagje sneeuw ❄️
En dat betekent dat we vandaag niet aan het werk kunnen aan de Ambachtstraat. Zodra het weer het toelaat, gaan we verder met de werkzaamheden.👷🏽
Veilig en duurzaam werken
Leuk weetje! Bij Dura Vermeer testen een aantal vakmannen GWW de Leavo Exo Skelet. Dit is een innovatief exoskelet dat helpt bij het voorkomen van o.a. rugletsel bij zwaar werk. Het exoskelet zorgt voor een betere werkhouding en vermindert fysieke …
Read moreAanleggen van het riool 🚧
Deze week zijn we begonnen met de aanleg van het riool voor de nieuwe ontsluitingsweg tussen de Ambachtstraat en de Ertsmolen. De kraan staat klaar en de buizen liggen al in de berm, zodat we snel te werk kunnen gaan.👷🏽
Voorzichtig te werk!⚠️
Rondom de bomen gaan we voorzichtig te werk. Met grote zandzuigers ontgraven we de grond tussen de bomen.🌳 Zo beschermen we de bomen en kunnen we de nieuwe weg straks zorgvuldig aanleggen. 💪🏼
We zijn begonnen!💪🏼
Deze week zijn we begonnen met de werkzaamheden aan de nieuwe ontsluitingsweg. We zijn gestart met het afgraven van de grond. Zo ontstaat een sleuf waar we straks de nieuwe weg op kunnen aanleggen. 🚗
De sneeuw is gesmolten…❄️
… en het zonnetje schijnt!☀️ Dat betekent dat we kunnen starten met de werkzaamheden voor de nieuwe ontsluitingsweg tussen de Amachtstraat en de Ertsmolen.🚧 Deze werkzaamheden duren, afhankelijk het weer, ongeveer 6 weken.
Brrrr… 🥶
We beginnen het jaar met een laag sneeuw op onze keten en containers.❄️ Door het winterse weer blijven ze nog even dicht. Dit betekent dat we nog niet zijn begonnen met de werkzaamheden aan de Ambachtstraat. Zodra het weer het toelaat, starten we met de we…
Read moreDriving home for Christmas 🎄
Wij zijn er even tussenuit. Ons bouwteam geniet van de welverdiende kerstvakantie.🎅🏼 Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2026🥂 Tot volgend jaar!
Kerstmarkt in De Lutte!✨
Afgelopen weekend was de kerstmarkt in De Lutte.🎄 Ons Bouwteam hield iedereen uit de wind met bouwhekdoeken en wenste iedereen 'Onmeunig fijne feestdagen'🎅🏼
Will end on December 31, 2026
There are no active or upcoming phases or events for this project.
Bouwteam De Lutte is een samenwerking tussen gemeente Losser, aannemer Dura Vermeer, projectbureau Anacon-Infra en Odin landschapsarchitecten. Samen gaan zij de komende jaren aan de slag met de verdere uitvoering van Bouwen aan De Lutte. We houden u graag op de hoogte van de ontwikkelingen. Dat doen we onder andere via deze BouwApp. Klik op het sterretje om dit project te volgen.
Ontwerp ontsluitingsweg Ambachtstraat
Bekijk hier het definitief ontwerp, inclusief groenplan.
Het voorlopige ontwerp voor de Beatrixstraat, Irenestraat en Margrietstraat is klaar. Bewoner en ondernemer hebben tijdens de doe-avond of één van de denktanks kunnen meedenken over de nieuwe inrichting van de straten en hofjes. Op basis van deze inbreng hebben we nu een voorlopig ontwerp gemaakt.
Benieuwd naar het definitieve ontwerp van het Centrumplein en de Plechelmusstraat?
Of klik op onderstaande video en afbeelding om het ontwerp in 3D (video) en 2D (afbeelding) te bekijken.
De belangrijkste wijzigingen in de Postweg zijn: